Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Domovní řád

Pokud vás zajímá obsah k názvu Domovní řád, níže v textu s Domovního řádu nic nenajdete. Jen zkušenost, jak je možné v ČR aplikovat Domovní řád.

Celý život žiji v rodinném domku, kde jaksi nikdo neměl potřebu vytvořit nějaký Domovní řád. Znám takové ty cedule v panelových domech s tučným nadpisem Domovní řád.
Na vojně asi nevysel žádný Domovní řád, ale vše pokryl Zákl 1 a Zákl 2, které jsme museli poměrně podrobně znát. Na pracovištích, kde jsem pracoval tak též žádný domovním řádem nebyl.
Zda mají domovní řád poslanci ve sněmovně nevím, ale podle toho jak často tam za naše peníze vyspávají, nějaký domovní řád by se jim tam hodil. Přece jenom, jsou tam tací,
pro které je dobrý spánek životně důležitý. Domovní řád jsem nikdy nečetl a nebudu-li muset, ani tak neučiním. Domovní řád může pro někoho býti i dílem k omezování osobní svobody. Domovní řád znají asi jen ti, co s ním pracují  a pak nějací hnidopichové a věční stěžovatelé. Normálně vychovaný člověk prostě domovní řád nepotřebuje. Ale situace, ve které jsem se dnes ocitl, je na Domovním řádu postavena. V jednom obchodním centru jsou takové dvě malůvky na zdi chodby, která vede s podzemních garáží do obchodního centra. Obrazy poměrně věrně ukazují dva pohledy s ulic v centru města, ve kterém se nachází i nejmenované obchodní centrum.
Nic uměleckého, ale lepší jak mě nesrozumitelné grafity. A jelikož je to na chodbě, tak je tam takové to chodbové světlo a já si chtěl vyzkoušet různé nastavení foťáku, abych se zdokonalil ve fotografování
při nižším osvětlení bez blesku. Tak jsem se jal ty nástěnné obrazy fotografovat a fotil jsem vícekrát, protože jsem měnil nastavení na fotoaparátu. Když už jsem byl před posledním zmačknutí spouště, objevila se u mne ostraha objektu. Mladý muž a mladá žena. A sdělili mi, že to nesmím fotografovat a snímky musím s fotoaparátu vymazat. Jelikož práci strážného znám, tak vím že právo i u ostrahy je vždy na té bohatší straně. Ale jen tak pro zajímavost
a také proto, abych se nevzdal bez boje, jsem se zeptal, jaký zákon mi zakazuje fotografovat zdi ve veřejném prostoru obchodního centra, které bylo s velké části zrekonstruováno s veřejných prostředků, tudíž i mých peněz. Odpověď strážného mě vzala dech. Fotografování v celém objektu zakazuje Domovní řád. "Už abych umřel". Zabědoval jsem. "To není svoboda, ale koncentrák". Pokračoval jsem v lamentování. Mladá žena si mě nechápavě prohlížela, mladý muž se culil. Víte alespoň že Domovní řád není nad zákon a že žádný zákon v ČR nezakazuje fotografovat na chodbě obchodního centra? Zeptal jsem se strážných a tlačil na pilu dál. A není vám hloupé v obchoďáku se ohánět Domovním řádem ? Pokračoval jsem v předem prohraném boji. Krčili rameny. Věděli, nevěděli, netrápil jsem je. "Vím."  Povídám. "Když ze sebe bude dělat blbce, nevyhodí vás s práce. A já vás rozhodně o práci připravit nechci. Tak ty fotky vymažu." Ale nevěděl jsem jak, vždy je stahuji do počítače a počítač mi je s foťáku sám vymaže. Tak jsem tam s tím fotoaparátem laboroval, ona a on mě znuděně pozorovali. Zahlásil jsem že jsou fotky vymazány a dali jsme si rozchod. Mladík mě ještě poradil, že bych se mohl domluvil s paní ředitelkou obchodního centra, asi by mi svolení k fotografování malůvek na zdi dala.  Odbyl jsem to mávnutím ruky a šel. To tak, pomyslel jsem si.Budu škemrat u nějaké šéfové, abych se ponižoval a jí vylepšil její představy o vlastní moci k vůli obrazům, které by namalovali děti v ZÚŠce. Při odchodu jsem pozorně prohlédl vchodové dveře do obchodního centra a byl tam vyvěšen Parkovací řád, Provozní doba, ale Domovní řád či symbol, nápis, zákaz fotografování tam nebyli. Inu demokracie a svoboda po Česku. Nevím jak vám, ale mě tyto velké drobnosti ohledně chaotického výkladu zákona u nás, vadí. Milovníci svobody a demokracie by mě určitě poradili, ať se obrátím na nezávislý soud. Ale jak může být soud nezávislý, mají-li ten flek soudci jistý minimálně do důchodu a nebo do smrti, ať tu práci dělají dobře či špatně, ba dokonce jednají-li  proti zákonu. Jiné za úplatky posílají soudci do vězení, sami sebe za braní úplatků postaví na nějaký ten čas mimo službu. A nebo by mě milovníci svobody a demokracie poučili o tom, že si každý může určovat na svém písečku pravidla jaká chce. To zní hezky, ale v tom případě bychom mohli poslat k vodě placené politiky a státní úředníky, kteří se na tvorbě zákonů podílejí. A to by neprošlo, protože mnohý politik se domnívá, že nebýt jich, tak jsme ještě v jeskyních. A tady někde začíná právní chaos v našem státě. Zaštítit chod obchodního centra Domovním řádem, kde není jediná bytová jednotka,  nemůže být dílem rozumu, ale chaosu, neznalosti nebo schválnosti. Vím, pořádek je pro blbce, chaos pro inteligenty. Už nějaké to desetiletí chodím po světě s fotoaparátem a kamerou, ale že mě někdo zakázal fotit a dokonce požadoval likvidaci nasnímaného se mě stalo poprvé a ještě k tomu s ubohým odvoláváním se na Domovní řád. A.Einstein měl pravdu. Čím má lidstvo vyspělejší techniky, tím je blbější. Nicméně, až půjdete do obchodního centra, pro jistotu si vezměte na sebe domácí úbor a papuče, aby jste se oděním neprotivili Domovnímu řádu. Zklidněte svá dítka a mají-li otevřeno i po 22:00 hodině, šeptejte . . . A ne aby vás napadlo, tam fotit. Omleté Havlovo tvrzení, co není zakázáno je dovoleno, možná platí pro pár elitních jedinců, ale určitě neplatí u většiny našinců.

Autor: Ivo Ladenberger | neděle 7.6.2015 7:25 | karma článku: 9,66 | přečteno: 913x
  • Další články autora

Ivo Ladenberger

Odměna

V sedmdesátých a osmdesátých letech frčeli filmy i seriály o mafiánech a mnohé byli inspirovány skutečnými událostmi. Jen jsme žasli, jak je možné, že mafiáni vraždí soudce, politiky i novináře a vždy chytili jen malé ryby.

28.2.2018 v 20:55 | Karma: 11,36 | Přečteno: 272x | Diskuse| Politika

Ivo Ladenberger

Návrat

Ranní vstávání z postele nám napovídá, jaký bude den. Ti vnímavější si s takovou informací při stávání umí poradit a nasměrují svoji mysl i tělo potřebným směrem. Ale stává se, že pořádně nevíme z čí postele vstáváme.

27.2.2018 v 20:45 | Karma: 6,72 | Přečteno: 150x | Diskuse| Politika

Ivo Ladenberger

Premiér nebo dobrodruh ?

Prezident M. Zeman a A. Babiš se vzájemně podporují a nijak jim nevadí, že tím poškozují celý národ i stát. Ukazují nám, že vláda asi není tak důležitá. A hlavně nám ukazují, že oba pohrdají nejen slušností, ale i občany.

27.2.2018 v 16:29 | Karma: 19,13 | Přečteno: 475x | Diskuse| Politika

Ivo Ladenberger

Návrat

Přicházíme, odcházíme, ale někdy si říkáme, že tam či jinam už se nikdy nevrátíme, byť víme, že se říká, nikdy neříkej nikdy. Dlouho jsem zde nebyl, protože jsem byl jinde. To jinde jsem považoval za správné, ale dělal to špatně.

6.2.2018 v 20:57 | Karma: 9,12 | Přečteno: 187x | Diskuse| Politika

Ivo Ladenberger

Potřebujeme v ČR migranty ?

Vida jak migranti škodí v Itálii, Francii, Švédsku, Rakousku a Německu je jasné, že je nepotřebujeme.

23.8.2016 v 11:03 | Karma: 25,99 | Přečteno: 628x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 599x
Kdo mě zná, ví. Kdo mě nezná, možná nepochopí. Internet mnohé vzal, ale i mnohé dal. A tak i já se pokusím v tomto prostředí vystavit své názory, postřehy i svoji fantasii. Ledacos si pamatuji a dosavadní život prožívám za plného vědomí . . .

Seznam rubrik