Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Díky za každé nové zaměstnání

V článku popisuji vlastní aktuální prožitky ohledně práce u nás. Čímž nechci tento stav paušalizovat ani bagatelizovat. Prostě jen osobní zkušenosti.

V Čechách naši zákonodárci dělají vše proto, aby práce chtivým občanům jejich chuť do práce co nejvíc znepříjemnili. Proč to dělají je mi záhadou, přece to zase nemohou být tací kreténi, když se ohání akademickými tituly. Ale k věci, přímo s praxe. Po půl roce zbytečného docházení na Úřad práce se na mě usmálo štěstí a jeden z mnoha oslovených zaměstnavatelů mi nabídl práci, protože asi nikoho lepšího nesehnal. Hurá, zajásal jsem. Zase budu chodit do práce a budu mít o něco málo více peněz než je podpora v nezaměstnanosti, ale hlavně budu mít pocit sounáležitosti a pocit společenské užitečnosti. Jelikož to bylo ke konci měsíce a zaměstnavatel potřeboval obsadit pracovní míso okamžitě, přivezl mi Dohodu o provedení práce, já s ní šel dopoledne na Úřad práce s tím, že druhý den nastoupím na první směnu. Ale ouha. Úřednice prozkoumala Dohodu o provedení práce a k mému štěstí mi nalila čistého vína. Pokud tu Dohodu o provedení práce zaregistruje na Úřadu práce, nejen že přijdu o podporu, ale s evidence Úřadu práce mě bude muset pro porušení nějakého paragrafu vyřadit. Což je pro nezaměstnaného ta nejsprostší a nejkrutější dluhová past v ČR, vytvořená našimi zákonodárci, kdy asi ani pán bůh neví proč ji vytvořili. Nic méně to pro nezaměstnaného znamená velkou nepříjemnost, která končí exekucí. Takový vyřazený nezaměstnaný s Úřadu práce nejen že přestane dostávat podporu v nezaměstnanosti, ale musí si začít platit zdravotní pojištění a zároveň se mu tato doba nepočítá do důchodu. Jak jsou milí ti naši poslanci, že. Právě oni přivodili svojí hloupostí nebo zkorumpovaností vysokou nezaměstnanost v ČR a zase oni takto nezaměstnaným komplikují život. To asi proto, aby se našinec státní moci bál, jak čert kříže. Ale jedeme dál. Zaměstnavatel, byť vzdálen 150 km mi dodal novou Dohodu o provedení práce se správným datem k uspokojení potřeby Úřadu práce. Hrůzný obsah Dohody o provedení práce rozebírat nebudu, jen datum výplaty mzdy zmínit musím. Vždy k 30 dni v měsíci, což znamená že za leden nikdy nedostanu výplatu, budiž. Ale v tomto příběhu ze života to nebylo až tak veselé. Úřad práce po zaregistrování Dohody o provedení práce mi k 19.3.2015 zastavil výplatu podpory v nezaměstnanosti a nejbližší možný příjem jsem mohl očekávat 30.4.2015. Věděl jsem že budu dojíždět 54 km do práce svým autem. A na rozdíl od 99% Čechů si uvědomuji jak nákladné i nebezpečné je dojížděti do práce vlastním autem. Klidně bych jezdil hromadnou dopravou, ta hodina a půl na víc by mě neskolila, ale v sobotu, neděli a ve svátek by bylo nejrychlejší jíti pěšky. A upřímně řečeno, jít do práce 22 km, nachodit v práci 10 km a pak zase jít 22 km domů, bych už prostě nedal. Tak jako tak jsem si musel obstarat peníze na dopravu. Mediálním papouškům musím v tomto místě říci, že vytvořit si mediálně proklamovanou finanční rezervu minimálně 60000,-Kč je s platu deset, jedenáct tisíc měsíčně nemožné. Bylo by to možné jen v případě, že bych bydlel půl roku pod mostem a potraviny si obstarával nezákonným způsobem v okolních supermarketech a ani tak bych neměl vyhráno. Před lety jsem vložil na účet jedné Americké banky působící v ČR nedotknutelnou jistinu společnosti s.r.o. a po pěti letech jsem se nestačil divit. Banka celou částku spotřebovala na všemožné poplatky, byť mi velkoryse s celé částky připisovala úrok. Ale dále k tomuto příběhu. Peníze na dopravu jsem na první dva týdny měl, tak jsem začal s radostí chodit do práce a se zaměstnavatelem jsem si dohodl zálohu, abych do toho 30.4.2015 přežil i s dopravou do práce. Samozřejmě chapadla Úřadu práce mě ještě nepustili. 13.4.2015 jsem musel na Úřad práce donésti potvrzení o výdělku pro potřeby Úřadu práce, byť Úřad práce v Dohodě o provedení práce viděl výplatní termín 30 den v měsíci. Nic méně jsem tam šel, vyfasoval další papír pro potvrzení výdělku za duben a dostal nový termín návštěvy Úřadu práce na 6.5.2015. Těm co se neorientují v mzdové agendě se omlouvám, chápu že je to pro ně nezajímavé. Ale dále. I zaměstnavatel má své mouchy a tu dále popsanou si pěstuje sám a dobrovolně. Problém je, že tyto mouchy musí zaměstnanec pro zaměstnavatele chytat ve svém volném čase a na vlastní náklady.  Ano, zdravotní prohlídka. Něco, co naši zákonodárci asi ve snaze přilepšit praktickým lékařům pěkně podělali a jak jinak, než na úkor toho na konci řady. Dostal jsem od zaměstnavatele formulář, nebo-li - Žádost o provedení pracovnělékařské prohlídky a posouzení způsobilosti ve vztahu k práci. To je název, ti naši poslanci si ty platy za takové výkony opravdu zaslouží. Byť vím, že ze zákona ve vztahu k pracovnímu místu na žádnou lékařskou prohlídku nemusím, nechal jsem si to pro sebe, nechtěl jsem o tu práci přijít. S onou žádostí mi zaměstnavatel předal i jméno a telefonní číslo na praktického lékaře s kterým má můj zaměstnavatel smlouvu a já se musím k tomuto lékaři objednat a udělat si k němu výlet, který mi sebere tak 4 hodiny života a 60 km s peněženky. Lékař sám si vezmě 500,-Kč, ale ty mě bodrý zaměstnavatel vrátí. Nic méně budu muset obtěžovat svoji praktickou lékařku, která mě zná za mnoho let skrz na skrz a bude mi muset udělat výpis z mé zdravotní karty pro toho smluvního lékaře, který mě v životě neviděl, nezná mě a pravděpodobně to naše setkání za 500,-Kč bude jen jedno jediné. Starší si jistě vzpomenou, jak nám před tři a dvaceti lety vtloukali do hlav prvek svobody třeba v tom, že si můžeme vybrat lékaře dle libosti. Ani tenkrát to nebyla pravda a s výše uvedeného je to ještě horší, než se tenkrát zdálo. Ale všechno špatné může být pro něco dobré. Zaměstnavatel mi do žádosti k lékařské prohlídce zařadil do druhé kategorie, z čehož mám ze zákona právo na měsíční odměnu za vykonanou práci od 400 do 1400,-Kč měsíčně. Uvidím, zda se mi to podaří prosadit do smlouvy o hlavním pracovním poměru od 1.5.2015. . . . 

Autor: Ivo Ladenberger | středa 15.4.2015 9:18 | karma článku: 13,04 | přečteno: 657x
  • Další články autora

Ivo Ladenberger

Odměna

V sedmdesátých a osmdesátých letech frčeli filmy i seriály o mafiánech a mnohé byli inspirovány skutečnými událostmi. Jen jsme žasli, jak je možné, že mafiáni vraždí soudce, politiky i novináře a vždy chytili jen malé ryby.

28.2.2018 v 20:55 | Karma: 11,36 | Přečteno: 272x | Diskuse| Politika

Ivo Ladenberger

Návrat

Ranní vstávání z postele nám napovídá, jaký bude den. Ti vnímavější si s takovou informací při stávání umí poradit a nasměrují svoji mysl i tělo potřebným směrem. Ale stává se, že pořádně nevíme z čí postele vstáváme.

27.2.2018 v 20:45 | Karma: 6,72 | Přečteno: 150x | Diskuse| Politika

Ivo Ladenberger

Premiér nebo dobrodruh ?

Prezident M. Zeman a A. Babiš se vzájemně podporují a nijak jim nevadí, že tím poškozují celý národ i stát. Ukazují nám, že vláda asi není tak důležitá. A hlavně nám ukazují, že oba pohrdají nejen slušností, ale i občany.

27.2.2018 v 16:29 | Karma: 19,13 | Přečteno: 475x | Diskuse| Politika

Ivo Ladenberger

Návrat

Přicházíme, odcházíme, ale někdy si říkáme, že tam či jinam už se nikdy nevrátíme, byť víme, že se říká, nikdy neříkej nikdy. Dlouho jsem zde nebyl, protože jsem byl jinde. To jinde jsem považoval za správné, ale dělal to špatně.

6.2.2018 v 20:57 | Karma: 9,12 | Přečteno: 187x | Diskuse| Politika

Ivo Ladenberger

Potřebujeme v ČR migranty ?

Vida jak migranti škodí v Itálii, Francii, Švédsku, Rakousku a Německu je jasné, že je nepotřebujeme.

23.8.2016 v 11:03 | Karma: 25,99 | Přečteno: 628x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Volby by v březnu podle Medianu vyhrálo ANO. TOP 09 vypadává, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 599x
Kdo mě zná, ví. Kdo mě nezná, možná nepochopí. Internet mnohé vzal, ale i mnohé dal. A tak i já se pokusím v tomto prostředí vystavit své názory, postřehy i svoji fantasii. Ledacos si pamatuji a dosavadní život prožívám za plného vědomí . . .

Seznam rubrik